Kateřina Velcová
- Počet článků 29
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 247x
Seznam rubrik
Kateřina Velcová
Jak si notuje matematika s estetikou v DOX
V Centru současného umění DOX je zrekonstruována na základě matematických principů „hudební symfonie“ skladatele, programátora, audiovizuálního umělce Milana Guštara. Obrazové či zvukové kompozice vylaďují všechny divákovy smysly na jednu tóninu, která radostně vibruje celým výstavním prostorem a hlavně je velmi nakažlivá.
Kateřina Velcová
Co je objektivní…?
Zítra slaví skype desetileté výročí. O facebooku raději ani nemluvě...mezilidská komunikace se „smrskla“ na pár pozdravů přes sociální sítě nebo nářků a stížností o ničem. Smajlíci nahrazují hřejivý kontakt, což je pro některé náhrada adekvátní a dostačující. Vlastně se už několik let trénujeme, jak být chladní a řešit svoje průšvihy omluvou přes sociální síť. Nebereme svoji zodpovědnost za vše, co jsme učinili, vážně a nijak nás to netrápí. Proč také. Vždyť to nikdo nedělá.
Kateřina Velcová
Pojďte pane, budeme si hrát!
Tento večerníček jsem měla moc ráda a vlastně stále mám. Teď už vím, že mám. Jakmile žena dospívá a všechny šatičky pro panenky jsou jí malé, z jakýchkoli důvodů, přestanou ji nějaké večerníčky zajímat. Dětskou fantazii, spontánnost a hravost přebijí velké sny o velkých dámách. Proč zbytečně a hlavně vědomě opouštíme svoje vnitřní dítě, které nás tolik obohacuje a podněcuje naši intuici a tvořivost?
Kateřina Velcová
Jak přežít svůj život?
Někdo žije s každým nádechem a výdechem. Někdo žije jen pro svoji potřebu „mít se na tomto světě dobře“. Někdo žije ve své mysli. Někdo zase ve svém srdci... Jsou různé typy životů. A jaký je váš život? Žijete, či jen přežíváte?
Kateřina Velcová
Obraz ženy v trojjedinosti otevírá příběh o shledání na Kampě
Klimt-Kupka-Mucha, obraz o setkání třech velikánů, kteří se kdysi protnuli ve Vídni v období začínající secese. Expozice v Muzeu Kampa roztěkaně navazuje na tento průsečík a rozvíjí zde tři pohledy na předobraz ženy jako smyslné bohyně.
Kateřina Velcová
Křičící paviáni pohlceni v betonu
Colloredo- Mansfeldský palác hostí nejčerstvější expozici Jiřího Davida, což může být ale mylný úhel pohledu. Opak je pravdou. David svým originálním zpracováním zahrnuje neboli „hostí“ galerijní prostor ve svém výstavním konceptu a neopomíjí ani prostor vnější, všímá si i situace odehrávající se za zdmi paláce. Dimenze výstavy se tak nenásilně přemisťuje do několika světů, které mají jediný průsečík, a to půdorys výstavní síně, jenž je horizontálně zavěšen nad hlavami diváka.
Kateřina Velcová
Křížkův art brut znovu nalezen ve Valdštejnské jízdárně
Jak již sám kdysi Jan Křížek podotkl „mně z toho nesmí zmizet člověk“ i tato výstava ve Valdštejnské jízdárně v tomto duchu představuje autora tvořícího převážně ve Francii, a tak přirozeně navazuje na jeho osobitý výtvarný styl a výjimečný životní osud, který by mohl inspirovat kdekoho. Svým přímočarým uspořádáním vzpomíná na Křížka jako sochaře, grafika, kreslíře a pěstitele včel. Expozice zlehka jako francouzský vánek provází dílem Jana Křížka a sem tam ji doplní v kratších odpočinkových intervalech autentickými fotografiemi a prohlídkovou trasu završuje životopisným snímkem Jan Křížek, sochy a včely od Martina Řezníčka.
Kateřina Velcová
Rozvířen prach z ženských dvorů v DOX
Kamila Ženatá, výtvarnice a arteterapeutka, oslovuje návštěvníky své expozice Ženský dvůr tak emočně silným způsobem, až se usazený prach na šedivých a v čase zastavených předmětech rozlétává po prostoru. Expozice se tak dostává hluboko pod kůži a zanechává v mysli několik útržků či vzpomínek, které jsou součástí každého lidského příběhu.
Kateřina Velcová
Retrospektivní Ostrava v černobílé usazena do kamene
Ostrava jako žena je sama o sobě černobílá. Ve snímcích Viktora Koláře je tato ostravská monochromatičnost nenásilně zdůrazněna v neokázalých bezprostředních obrazech lidského života s typickými rysy krajiny jako kulisy sloužící k odehrání „frašek“, které se po prvním zběžném pohledu mění v lidskou tragédii. Umístění expozice fotografií do galerijního prostoru Domu U Kamenného zvonu tuto syrovost, drsnost a ladnost silné ženy zvýrazňuje svými chladnými kamennými zdmi, které na druhou stranu obrazce vyzdvihují z temnoty a dodávají jim tu životní naději, jež je očím skryta. Dvě naprosto nádherné kombinace, které splynuly v jedno.
předchozí | 1 2 | další |