Pojďte pane, budeme si hrát!
Důvodů je několik. 1. vyrosteme a staneme se velkými s profi levou mozkovou hemisférou. 2. zapomeneme, že jsme někdy byli malými dětmi a měli jsme své dětské sny. 3. veškerou minulost jsme pohřbili a teď si už jen vytváříme zářivou budoucnost. 4. máme strach.
Z čeho asi tak můžeme mít strach? Strach, že nic neumíme a nikdy jsme nic neuměli, tak proč by to mělo být najednou jinak. Strach, že když něco začneme, tak se něco stane a stejně to nezvládneme dokončit, tak proč se o něco snažit. Strach, že se ztrapníme před svými kamarády a blízkými. Strach, že se zase budeme cítit špatně a mít na sebe zlost, že jsme nanic a k ničemu. Cítíte, kolik záporných slov jsem použila v tomto odstavci? Jak to na vás působí?
Existuje několik "kouzel", jak těmto myšlenkám předejít. 1. věřit si a za nic se slovně netrestat. Posílíte tím svoje sebevědomí a bude z vás vyzařovat nádherný oslnivý proud energie. 2. nebránit se změnám, ne každá změna je špatná. 3. opustit svoji mysl a přesunout se do srdce.
Vnitřní dítě je v každém z vás, i když jste ho už dávno opustili. Uvolněte se, nespěchejte, zastavte svoji mysl a nechte proudit energii a lásku celým svým tělem. Tak se k vám dostane inspirace a chuť něco nádherného vytvořit, ukázat světu, že jste stále těmi čistými bytostmi, které jsou jedinečné, milující a milované.
Kateřina Velcová
Kouzlem mým změnit tě smím
Miluji a přijímám. Miluji a přijímám vše, co mě obklopuje a tvoří součást mého života. Identita, banalita, vztahy, emoce...tím vším si prochází ve svém myšlenkovém labyrintu konceptuální umělkyně Milena Dopitová, jež nyní v Městské knihovně „Miluje a přijímá“. Výstava se ladně pohybuje za zvuku vodotrysku, který očišťuje a zároveň osvěžuje roztěkanost mysli „zanesenou“ z venkovního světa a se stupňujícími gejzíry vyvolává vizuální, sluchový i vjemový chaos, který zůstává přítomen v celé expozici. Od začátku až do konce – vše je přesně takové, jak má být. Krásně nedokonalé.
Kateřina Velcová
Kampa zavzpomínala na křehce silnou Adrienu
Pro Adrienu Šimotovou, výraznou osobnost generace šedesátých let a průkopnici informelu, a nejen pro ni in memoriam proběhla vzpomínkově ladná výstava komorních prací ze sbírky Medy a Jana Mládkových na Kampě. Křehká a silná žena zároveň připoutala pozornost svým niterně čistým zpracováním grafických tisků anebo velkoformátových mnohovrstevnatých průřezů papíry. Žena předurčena svým osudem k hlavnímu nosnému tématu smrti, které ji stále obklopovalo v jejím bolestném, ale i přese všechno utrpení šťastném a velmi bohatém životě.
Kateřina Velcová
Osudová tíha levituje U Zlatého prstenu
Mezi sociálním uměním a magickým realismem se vznášejí obrazy po několik desetiletí opomenuté meziválečné umělkyně Vlasty Vostřebalové Fischerové, jimž vytváří prostorovou lehkost zázemí Domu U zlatého prstenu. Retrospektivní linie výstavy putuje autorčiným dílem po osudových až tíživých nitích jejího životního spletence. Výstava tak poukazuje na propojení nelehkého životního příběhu se sociální tematikou obrazů, které se střídají s magickým surreálnem. Tajemná osudovost až tíživost se lehce nadnáší a vytváří zajímavou koláž textu, slova a vizualizace.
Kateřina Velcová
Kopeckého bouře a klid v harmonickém napětí spočívají
Výstavní projekt Vladimíra Kopeckého, osobitého skláře, připravilo Muzeum Kampa jako svoji letní inscenaci nad Vltavou. Bouře a klid představuje tvůrce jako umělce pohybujícího se mezi dvěma médii – malbou a sklem. Ve výrazovém napětí nejsou jen tyto velmi odlišné techniky, ale i samotné zpracování obrazů, kdy expresivní barevnost přechází v přísnou až destruktivně strohou geometrii. Štětec střídá sklářskou píšťalu a s osobitou umělcovou „rozervaností“ se střetávají ve vymezeném prostoru dvou muzejních pater a jednoho mezipodlaží. Vzdušnost muzea tuto vznětlivou dynamiku přibrzďuje a nechává ji pohrát si s prostorem a energií, která ke Kampě neodmyslitelně patří.
Kateřina Velcová
Čistá krása Reynkových leptů odkrývá život v Petrkově
Před dvěma lety připravila Galerie hlavního města Prahy Reynkovu retrospektivu a nyní se Reynek představuje znovu, a to spoluprací Národní galerie, Nadace Reynek, Galerie Zdeněk Sklenář a Nadačního fondu Richarda Fuxy, jenž také stojí za megalomanskou výstavou Ivan Lendl: Alfons Mucha, která proběhla minulý rok v Obecním domě.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem
Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...
Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem
Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....
Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky
Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...
VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok
Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...
- Počet článků 29
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 247x