Kateřina Velcová

lektorka kurzů kreslení a malování "www.spolukradosti.cz"
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 247x

Seznam rubrik

Kateřina Velcová

Křičící paviáni pohlceni v betonu

Colloredo- Mansfeldský palác hostí nejčerstvější expozici Jiřího Davida, což může být ale mylný úhel pohledu. Opak je pravdou. David svým originálním zpracováním zahrnuje neboli „hostí“ galerijní prostor ve svém výstavním konceptu a neopomíjí ani prostor vnější, všímá si i situace odehrávající se za zdmi paláce. Dimenze výstavy se tak nenásilně přemisťuje do několika světů, které mají jediný průsečík, a to půdorys výstavní síně, jenž je horizontálně zavěšen nad hlavami diváka.

20.8.2013 v 17:54 | Karma: 3,59 | Přečteno: 277x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Velcová

Křížkův art brut znovu nalezen ve Valdštejnské jízdárně

Jak již sám kdysi Jan Křížek podotkl „mně z toho nesmí zmizet člověk“ i tato výstava ve Valdštejnské jízdárně v tomto duchu představuje autora tvořícího převážně ve Francii, a tak přirozeně navazuje na jeho osobitý výtvarný styl a výjimečný životní osud, který by mohl inspirovat kdekoho. Svým přímočarým uspořádáním vzpomíná na Křížka jako sochaře, grafika, kreslíře a pěstitele včel. Expozice zlehka jako francouzský vánek provází dílem Jana Křížka a sem tam ji doplní v kratších odpočinkových intervalech autentickými fotografiemi a prohlídkovou trasu završuje životopisným snímkem Jan Křížek, sochy a včely od Martina Řezníčka.

19.8.2013 v 16:39 | Karma: 4,20 | Přečteno: 198x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Velcová

Rozvířen prach z ženských dvorů v DOX

Kamila Ženatá, výtvarnice a arteterapeutka, oslovuje návštěvníky své expozice Ženský dvůr tak emočně silným způsobem, až se usazený prach na šedivých a v čase zastavených předmětech rozlétává po prostoru. Expozice se tak dostává hluboko pod kůži a zanechává v mysli několik útržků či vzpomínek, které jsou součástí každého lidského příběhu.

19.8.2013 v 16:28 | Karma: 0 | Přečteno: 25x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Velcová

Retrospektivní Ostrava v černobílé usazena do kamene

Ostrava jako žena je sama o sobě černobílá. Ve snímcích Viktora Koláře je tato ostravská monochromatičnost nenásilně zdůrazněna v neokázalých bezprostředních obrazech lidského života s typickými rysy krajiny jako kulisy sloužící k odehrání „frašek“, které se po prvním zběžném pohledu mění v lidskou tragédii. Umístění expozice fotografií do galerijního prostoru Domu U Kamenného zvonu tuto syrovost, drsnost a ladnost silné ženy zvýrazňuje svými chladnými kamennými zdmi, které na druhou stranu obrazce vyzdvihují z temnoty a dodávají jim tu životní naději, jež je očím skryta. Dvě naprosto nádherné kombinace, které splynuly v jedno.

16.8.2013 v 21:07 | Karma: 6,26 | Přečteno: 196x | Diskuse| Ostatní